Daca aveti articole sau informatii trimiteti pe adresa da email
muratiusuf@yahoo.com

luni, 23 noiembrie 2009

Varul muftiului premiat, plebea sanctionata


In urma unui articol di presa locala (este lipit si articolul mai jos)
Comentariul nostru
Varul muftiului este si varul lui "Muze" (Agiomer Muzechir) zis si securistu. Nu stim daca aceasta porecla are vreo acoperire dar "plebea" vorbeste ca Nermin tatal sau era un colaborator si un comunist infocat si ca verii lor sunt in structurile secrete ale statului. Vicepresedintele UDTTMR desii suparat pe cumnatul sau presedintele au sarit la gatul lui Murat si l-au fortat sa ii dea un post incompetentului de Edvin Geantemir. Numele nu va spune nimic stiu pentru ca este cunoscut ca : Jamaica (NU SE STIE DACA ARE VREO LEGATURA CU EXOTICA INSULA).
Trecem repede peste faptul ca nici unul de la conducerea uniunii turco-tatare din medgidia(UDTTMR) nu este literalmente din medgidia iar daca dvs doriti vom dezbate acest subiect cu o alta ocazie. Daca erau "creme de la creme des societe" ok, dar ei sunt scursurile societatii, umbla mai mult ametiti decat treji si alte "calitati" pe care le vom discuta cu o proxima ocazie.

Pelerinul-hagiul-hacci-hadji- este acum la Mecca- rasplata pentru ca este ascultator
Murat Iusuf este cel care are cele mai multe bube.
Ar trebuii sa se autosuspende din functie nu sa caute bube la cei din jurul lor.
Pai cam 80% din preoti sunt patati si cand spun patati nu vorbesc de faptul ca iau "prosopul la pomeni sau impun taxe de inmormatare de nastere de casatorie si asa mai departe.
De ce nu ii vede pe ceilalti cu ochi rai?
pantru ca deocamdata prostul asta este incomod ceilalti nu.
De ce judeca pe altii desii el este mult mai patat?
Pt ca este: inganfat/indragostit de fotoliu/imoral/incorect/afemeiat etc etc
De ce am trecut la capitolul calitati si afemeiat? pentru ca episodul in care el petrecea cu "fetele bune" (prostituatele) le tinea partea si se certa cu altii ca de ce le-a dat afara din incinta cu pricina nu sa sters cu buretele si nu vreau sa amintesc si faptul ca ii facea ochi dulci si sotiei finului (aisha veli-tuzla) si a adus-o langa el doar doar ii va face si ea ochi dulci. Om de 50kg sa ajunga la 102 kg in 3 ani de zile..eu as jice ca e bolnav. dar el nu este bolnav ci...nesimtit.
Edvin a ajuns asa nu pentru ca este nesimtit(cu dea-ntregul) ci si putin bolnav, deci el ar avea o scuza.
Cat despre mutarea finului la cral am mai spus-o si o repet: este o greseala de ordin tactic pentru ca fundatia tuna (cei care voiau sa reinstaureze califatul) il vor sprijinii in dauna muftiului.
Viiitorul Muftiu finul? -veli revan
O sa inventeze in statut o succesiune?
Eu nu cred, sau... Iubeste prea mult acel fotoliu.
Dar de ce ar vrea un catelus acolo?
Sa nu il deranjeze pe el, pentru ca a deranjat multa lume.
Da, asa este cat de cat logic.


Vărul Muftiului, imam la Mereni, pierde bani la jocurile de noroc

Luni, 23 Noiembrie 2009 12:40

Exclusiv

În timp ce şeful Cultului Musulman exclude un hoge pentru că face parte dintr-o orchestră

Jurnaliştii DEZVĂLUIRI au intrat în posesia unei fotografii în care imamul Geantemir Edvin din Mereni se distrează “la aparate”, dând dovadă de un comportament total nepotrivit pentru un slujitor al lui Dumnezeu.Pentru “meritele” sale deosebite, şeful Cultului Musulman din România l-a trimis pe imamul din Mereni să însoţească din partea Muftiatului grupul de musulmani ce se află în pelerinajul anual la Mecca. Dacă vă întrebaţi cum este posibil ca un om cu un comportament imoral să fie ghid şi călăuză spirituală într-un astfel de drum sfânt, vă explicăm noi: Geantemir Edvin este vărul Muftiului Iusuf Muurat!În timp ce pe vărul Edvin îl lasă să joace jocuri de noroc, Muurat se supără peste măsură pe un alt imam, Raşid Ramsai, din Negru Vodă, pe care îl dă afară din serviciu doar pentru că face parte dintr-o orchestră care cântă la nunţile şi botezurile musulmanilor, contribuind în acest fel la perpetuarea tradiţiilor.

Un articol de Mihai Răzvan ROTARU

Contactat telefonic, Muftiul Iusuf Muurat a rămas fără replică auzind că ruda sa a fost surprinsă într-o ipostază atât de jenantă. Pentru a-l scuza pe vărul său, nu a găsit nimic mai inteligent de spus decât faptul că fotografiile pot să fie trucate!
Şeful Cultului Musulman a adăugat că va face totuşi o anchetă după sărbători şi dacă imamul va fi găsit vinovat îl va pedpsi.

În loc să îi unească, Muftiul i-a dezbinat pe musulmani

Din momentul în care s-a căţărat pe scaunul de Muftiu, Iusuf Muurat nu s-a preocupat decât de consolidarea propriei poziţii. Pentru acest lucru, Muurat şi-a atras de partea lui mai mulţi imami cărora le-a acordat diverse stimulente şi a avut grijă să îi ţină la distanţă pe toţi cei care i-ar fi ameninţat poziţia. Prin acţiunile sale, Muurat a provocat numeroase scandaluri care au dezbinat comunitatea. Pe măsură ce se apropie alegerile (acestea vor avea loc peste un an), Muftiul începe să vadă în jurul lui tot mai mulţi duşmani şi tot mai multe comploturi, astfel că nu ezită să îi excludă pe toţi cei care i se par periculoşi. Din punctul de vedere al muftiului, Ramsai poate fi periculos, căci acesta este unul dintre imamii care, anul trecut, s-au opus modificării ilegale a Statutului Cultului Musulman din România.

Exclus pentru că… face parte dintr-o orchestră

Raşid Ramsai slujeşte la geamia din Negru Vodă încă din anul 2003. În paralel, el face parte dintr-o orchestră care cântă la nunţile şi botezurile familiilor de musulmani, fără a considera că acest lucru încalcă principiile morale ale Islamului, căci aceste evenimente fac parte din tradiţia comunităţilor musulmane din România. În 2005, Muftiul l-a chemat pe Raşid la ordine şi l-a pus să dea o declaraţie că nu va mai cânta. I-a spus că dacă refuză îl dă afară din preoţie. Tânărul a cedat şantajului şi a semnat. După ce s-a căsătorit şi nevoile financiare ale familiei au crescut, Raşid a fost obligat să îşi reia vechea îndeletnicire. Au urmat presiuni repetate din partea Muftiului care l-a îndemnat de mai multe ori să îşi dea demisia.
Pe 15 octombrie 2009, Iusuf Muurat a convocat Comisia de disciplină pentru a discuta situaţia imamului de la Negru Vodă. Membrii comisiei au considerat că imamul Raşid nu a comis nicio faptă de indisciplină şi de aceea decizia nu este de competenţa lor.
Muurat nu s-a lăsat şi a mers mai departe. Pe 12 noiembrie a convocat Şura-I islam (forul decizional al Cultului Musulman), bazându-se pe majoritatea de susţinători pe care o deţine în sinod.
La şedinţă, Muftiul a scos din sertar declaraţia lui Raşid şi, în baza ei, a obţinut excluderea acestuia din rândul clericilor.

Unde sunt cei 600 de dolari?

Pentru că se consideră nedreptăţit, Raşid Ramsai a depus la Muftiat o contestaţie a acestei decizii şi o reclamaţie privind drepturile băneşti ce i se cuvin.
În baza unui protocol dintre Republica Turcia şi Muftiatul Cultului Musulman din România, fiecare imam primeşte un ajutor de 100 dolari lunar, care se adaugă salariului plătit de Ministerul Culturii şi Cultelor din România. În fiecare lună, Consulatul Turciei dă aceşti bani muftiului, care îi plăteşte pe imami. Raşid îl acuză în reclamaţie pe Muftiul Iusuf Muurat că foloseşte aceşti bani după bunul plac şi demonstrează că el nu a primit cei 600 de dolari care i s-ar fi cuvenit în ultimele şase luni, când funcţiona ca imam la Mereni. Totodată, imamul exclus e decis să îl acţioneze în instanţă pe Muftiul Muurat, pentru desfacerea ilegală a contractului de muncă.

Răzbunarea lui Muurat

După toate probabilităţile, Muftiul Iusuf Muurat l-a exclus pe Raşid Ramsai din răzbunare. Spunem asta pentru că numele lui Ramsai se află pe o plângere trimisă anul trecut Departamentului de Stat pentru Culte de mai mulţi imami care reclamau modificarea ilegală a Statutului Cultului Musulman din România.
Semnatarii documentului acuzau în primăvara anului trecut faptul că Statutul nu a fost prezentat în Adunarea Generală a Imamilor, “aşa cum s-a hotărât la prima dezbatere a proiectului, la care a participat şi domnul consilier Bogdan Moroiu, de la Secretariatul de Stat pentru Culte”.

Dezbaterea la care se face referire a avut loc pe 12 ianuarie 2008, dar o adresă oficială trimisă de Ministerul Culturii şi Cultelor a scos la iveală faptul că muftiul trimisese încă de pe 7 ianuarie documentul la Bucureşti. Acest lucru i-a făcut pe câţiva membri ai sinodului să realizeze că dezbaterea a fost o păcăleală. După ce au aflat că în documentul trimis la minister pentru avizare se regăsesc modificări pe care ei nu le votaseră, imamii au trimis adresa în care cereau ca Statutul să fie revizuit. În ciuda acestei solicitări şi a ilegalităţii flagrante, Guvernul României a aprobat Statutul lui Muurat.

“Legile” se schimbă după cum vor “muşchii” lui

Muftiul nu este la prima manevră de acest fel. Înainte de alegerile pentru şefia Cultului Musulman, care au avut loc în septembrie 2005, Muurat a emis un act adiţional prin care practic îşi înlesnea ocuparea funcţiei. Articolul 68 menţiona: “Candidaţii la postul de Muftiu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie cetăţean român;
b) să aibă vârsta de 40 de ani împliniţi;
c) să fie absolvent al Seminarului Musulman din Medgidia.
Pentru că nu avea 40 de ani, muftiul a eliminat limita de vârstă şi pentru că nu îşi făcuse studiile în Turcia, subpunctul c) s-a modificat în: “Să fie absolvent al Seminarului Musulman din Medgidia sau al unei instituţii teologice islamice din străinătate cu diploma acreditată şi echivalată de Statul român”. Acest act adiţional nu este însă semnat de Bagâş Şanghirai, şeful Cultului Musulman de atunci, ci doar de Muurat Iusuf (în acea vreme Prim Consilier de Cult), şi de către un consilier juridic, Zevri Saber, care însă nu era consilierul Muftiatului şi deci nu avea dreptul să semneze un astfel de document.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Murat Iusuf © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates