Daca aveti articole sau informatii trimiteti pe adresa da email
muratiusuf@yahoo.com

marți, 31 martie 2009

Amet Varol cel care a facut jocul muftiului

Radu Mazare
Eu personal sunt fan mazare. Aseara l-am urmarit intr-o emisiune in direct cu Prigoana si Horia Alexandrescu in care "facea misto" de lupta celor de la dna cu coruptia, sau mai bine zis cu "marii corupti".
Pai sa va spun ceva, daca "nea mazare" nu iesea sa ne mai lumineze si pe noi muream prosti facuti gramada.
Vor unii sa scoata paiul din ochiul romanului cu o ditamai barna in ochii lor. Pai nu te supara prietene nu ar fi mai bine sa iti scoti ditamai barna din ochi si poate atunci nu o sa vezi coruptie la tot pasul in romania?
Zice "idolul" meu: pai ei au distrus irakul si au zis vai dar nu am gasit ceea ce cautam(motivul pentru care au distrus tara), dar macar i-am scapat de dictator, acum e democratie. Ei fac lobby si forteaza tari mititele(ca romania) sa semneze contracte ca cel cu Bechtel(firma lu taica bush) si nesimtitii nu fac nici macar un km de autostrada desii au luat banii in avans, la super pret(doar sa se imbogateasca ei) dar noi trebuie sa terminam o data cu coruptia din tara noastra.
"Hauleo vere, dar cu ce kkt am gresit de ne urjisesti asa?"
Acum sa nu se inteleaga ca noi credem ca in romania nu este coruptie, doar ca nu sunt ei cei mai indicati sfatuitori, si nu sunt nici pe departe modelul pe care romania ar trebuii sa il urmeze. Ca daca stau bine sa ma gandesc romania cam seamana cu tara unchiului SAM de prin anii 30 si nu ma refer aici doar la infractionalitate.
Sa trecem totusi la punctul "G" din agenda noastra:
"Tonul zeflemitor adoptat de primar in fata acuzatiilor de coruptie care i se aduc institutiei sale a fost intregit de raspunsul dat la intrebarea referitoare la soarta celor doi presupusi functionari spagari: „daca beau sticla de whisky si nu tin la bautura ca altii pe care ii cunoastem noi, o sa-i suspendam din functie”
„Este caraghios si ridicol ca ditamai DNA, cu procurori platiti cu zeci de milioane de lei pe luna, cu tehnica sofisticata, sa umble noptile prin parcari si sa plaseze aparatura de ascultare pentru o sticla de whisky expirat”, a declarat Mazare, care pare a nu crede in veridicitatea acuzatiilor de coruptie aduse lui Amet Varol si Bogdan Dima."
Cine este Amet Varol?
Presedintele UDTTMR,de profesie avocat, nu stiati?
Sunt curios daca stiati ca acest "tanar" uns cu toate alifiile a votat impotriva fostului muftiu, pentru a-l scoate pe acest om din preotie, facand jocul excelentei sale Murat Iusuf.
Daca nu e corupt este santajabil si tot nu este bine pentru comunitatea turco-tatara.
Inca unul din aluatul lui mufty, pacat ca in varf ajunge numai putregaiul.
Ne-au mintit ca a venit la uniune o echipa tanara. Asta este echipa voastra? Varol si Aladin? Dar voi revenii cu amanunte cu o alta ocazie

Civilizatia vestica vs mufty

Citeam nu de mult un articol despre musulmani, in care personajul principal era excelenta sa muftiul romaniei Murat Iusuf.
Musulmanii erau catalogati de autorul articolului si mai apoi de muftiu drept "niste"
inadaptati "niste persoane" antiprogres, antidezvoltare, antieducatie, antimodernism anti anti anti..un fel de "jijicontra" ai veacului.
Dar ii intreb eu doar pe acesti doi indivizi cu educatie cel putin dubioasa ca sa nu fiu la fel de acid ca domniile lor si mai mult sa nu generalizez si sa-i cataloghez pe toti: inculti,rasisti, jegosi, raiosi etc
Nu vreau sa ma cobor la nivelul lor, dar cateva informatii tot trebuie sa dam, nu pentru a le da peste nas ci din pura dorinta de a prezenta si partea cealalta a istoriei:
Cand europa se cufunda in mizerie, desfrau, boli(ciuma ex care imi vine la repezeala in minte), analfabetism si enumerarea ar putea dura 3 zile si 3 nopti exista si o bucatica de pamant numita andaluzia in care existau scoli(in care studiau capetele incoronate si clerul crestin), exista cultura, exista educatie, exista arta si oamenii i-au dat un nume:renasterea. Unde era acel loc si cine erau?
Spania, andaluzia
Si poate suna cidat dar erau musulmani.
Apoi, a venit Ferdinand de Aragon si Isabela de Castillia, dupa 800 de ani de lectii luate de la acesti oameni civilizati si au pornit un razboi de exterminare a musulmanilor si a evreilor.
Vreti sa stiti cum ii depistau pe oamenii normali, spaniolii care se convertisera la islam? Intrau in casa lor si daca gaseau BAIE inseamna ca erau musulmani, erau scosi afara, torturati(sa spuna unde au ascuns averile) si apoi arsi pe rug.
V-am socat?
Cine se spala, sigur era musulman si trebuia ars pe rug.
Isabela de castilla sa "laudat" ca sa spalat in acel an de 2 ori, iata ca regina europei, cea mai asa si pe dincolo se spala de 2 ori pe an.
Acum sa revenim la educatia femeilor musulmane.
Zic ei: pai uite cum sufera si sunt obligate sa faca asa sau asa.
Nu zau?
Pai voi interziceti educatia acestor femei pe care le considerati "napastuite", pentru ca stiti foarte bine ca nu vor renunta la val ca sa va faca voua pe plac. Nu se vor despuia asa cum le dezbracati voi pe mamele voastre pe bunicile voastre, pe fetele voastre, pe sotiile voastre si le faceti...
Daca nu vrei sa te imbraci decent de ce nu ai respect pentru cei care se imbraca decent?
Ai vazut pana acum vreo maicuta ca umbla in mini?
Poate s-a inteles ca toata europa este impotriva acestor femei. Nu, legal nu. Legal se incearca in turcia si in franta sa oblige femeile cu val sa si-l scoata la intrarea in universitati. Ei stiu foarte bine ca ele nu-l vor scoate, pentru ca au principii solide nu ca "el mufty" sau ca autorul acestui articol si apoi vor acuza islamul ca este impotriva educatiei.
Dar voua chiar nu va este rusine?
Voi credeti ca noi nu avem ochi? Nu avem minte? Nu intelegem unde vreti sa ajungeti cu aceste "matrapazlikuri"? Credeti ca daca repetati o minciuna foarte des la televizor noi vom crede? Nu va amagiti degeaba.
Poate ati cumparat un suflet slab ("el mufty") dar nu inseamna ca noi toti suntem din acelasi aluat cu el?
Vreti sa vorbim de occident?
Haidem sa barfim

Un reporter l-a intrebat pe Ghandi:
"Ce credeti despre civilizatia occidentala?
Mahatma Gandhi a raspuns: "Cred ca ar fi o idée buna."

Adica? Nu prea vedea ca vestul ar fi civilizat ci dimpotriva el simtea ca trebuia civilizat. Aceasta gluma amara a unei persoane care nu mai este printre noi o spun acum pentru ca "magarii" si "-itele" care inca mai au venin sub limba sa il "scuipe" undeva unde nu face rau nimanui.
Avem de invatat unii de la altii, precum albinele, sa luam de pe orice floare ce este bun si sa invatam chiar si de la cei care au impresia ca sunt dusmanii nostrii!

Libertatea de a te manifesta, conditionata(art de Cristian Munteanu)
Fara sa posede un centru ierarhic sacerdotal, asa cum e cazul crestinismului catolic sau ortodox, religia islamica se prezinta in Occident ca o retea de centre conectate, dar posedand o larga autonomie. De la imami importati din tarile Orientului Apropiat pana la ONG-uri constituite potrivit legislatiei europene, religia islamica se insinueaza in viata unei societati pentru care principiul separarii religiei de stat e fundamental. Credinciosii mahomedani provin din societati in care acest principiu nu a fost exersat. Vor fi ei capabili sa se plieze pe modelul occidental? Va reusi Europa sa ii integreze cu adevarat? Multitudinea centrelor islamice blocheaza un dialog eficient al statului cu reprezentantii acestei religii. Aceeasi dispersare permite aparitia unor ideologii extremiste fara ca ansamblul credinciosilor sa sesizeze acest lucru. Romania are o situatie speciala, o experienta diferita, datorita convietuirii cu islamul pe durata a opt secole. Ar putea ea folosi Europei? Interviul de fata, luat domnului Iusuuf Murat, Muftiul-sef al Cultului musulman din Romania, se poate constitui intr-o explorare a unei astfel de posibilitati.
» Domnule Iusuuf Murat, religia musulmana este prezentata la nivel global ca un factor cu importante implicatii politice, dar si economice, de ce?
— Religia islamica, intr-adevar, are un impact deosebit in intreaga lume. Asa cum bine cunoastem, este una dintre cele trei religii monoteiste. Are un numar de peste un miliard de credinciosi si, bineinteles, ca orice religie, ca orice confesiune, poate avea un impact in societatea unde ea isi are adeptii.

» Nu credeti ca exista o prea mare presiune pe care credinciosii islamici o exercita asupra statelor? Iata, in Europa au fost diferite discutii in acest sens.
— Cunosc foarte bine situatia musulmanilor din Europa, dar pe mine ma intereseaza situatia musulmanilor din Romania. Musulmanii traiesc de mai bine de opt secole pe aceste meleaguri. De cand s-au asezat si pana acum, si istoria ne poate confirma acest lucru, ei n-au exercitat nici o presiune la adresa statului roman. Modelul care exista in Dobrogea eu cred ca nu-l putem intalni in nici un colt al lumii. Este un model unic, un model interetnic si interreligios, si de aceea musulmanii din Romania nu fac presiuni asupra statului roman, ba chiar ei se bucura de toate drepturile. si aici pot face o comparatie intre musulmanii care traiesc in Romania si cei care traiesc in Occident. De doi ani de zile, de cand sunt ales in aceasta functie, am construit cu sprijinul Ambasadei turce si cu sprijinul oamenilor de afaceri turci un numar de peste unsprezece turnuri, minarete, diferite moschei. Bineinteles, aceste constructii s-au facut cu avizarea institutiilor abilitate in domeniu, si, bineinteles, cu avizarea statului roman. In Europa nu se permite, din pacate, acest lucru. De aici putem spune ca de fapt democratia in adevaratul ei sens, desi democratia pe care o are Romania e o democratie tanara, este intalnita la noi, in Romania. Drepturile care ne sunt acordate sunt drepturile pe care unii musulmani din anumite tari din Europa, din Balcani, nu le au. si pot da multe exemple, facand comparatie intre aceste cazuri, dar nu este cazul. In numele comunitatii musulmane, doresc, cu acest prilej, sa multumesc statului roman pentru toate drepturile pe care ni le-a acordat si pe care ni le acorda in continuare.

» Deci credeti ca, de fapt, cheia care ar duce la o buna intelegere intre stat si credinciosii musulmani ar fi o libertate adecvata religiei lor, lucru care ar duce si in Europa la o detensionare a relatiilor dintre ei si stat.
— Fiecare incearca sa-si dobandeasca drepturile sale, si ca si comunitate si noi incercam sa obtinem drepturile noastre. Asta ar fi una dintre cauzele care duc la tensionarea relatiilor dintre stat si comunitatea respectiva, dar, problema se complica... daca statul acorda totalmente drepturi, fara a le limita, pot aparea probleme pe viitor. Daca statul acorda drepturi nelimitate, poate aparea extinderea extremismului. Bineinteles, statul trebuie sa dea anumite drepturi, dar in acelasi timp comunitatea trebuie sa stie sa le gestioneze pe acestea si, la randul lui, statul, dupa parerea mea, trebuie sa controleze felul in care le foloseste, cum le pune in aplicare comunitatea respectiva. Din pacate, cred ca in Occident unele dintre state au vazut pericolul pe care il au deja la usa, in interior. Probabil de aceea unele drepturi sunt ingradite. In Romania, la ora actuala nu este cazul de asa ceva. Dar, din pacate, anumite grupari religioase se extind mult aici, in Romania, si poate dupa cinci-zece ani si Romania va deveni o tara similara uneia din Occident.

» Credeti ca ar putea sa apara si la noi tensiuni?
— Nu cred ca s-ar ajunge pana la tensiuni, dar pot aparea anumite probleme in cadrul comunitatii musulmane, probleme interne, care pot afecta pe viitor siguranta nationala a statului.

» Ati putea sa-mi dati un exemplu?
— La ora actuala, deja mass-media si publicul din Romania cunosc problema comunitatii musulmane, exista o neintelegere in sanul comunitatii in ceea ce priveste atributiunile pe care le are institutia Cultului musulman, care ii reprezinta pe toti musulmanii si anumite organizatii nonguvernamentale tot musulmane care isi desfasoara activitati religioase pe teritoriul Romaniei. Este o problema pe care eu, personal, am incercat sa o rezolv pe care amiabila, pe calea intelegerii intre noi, dar din pacate acest lucru nu s-a putut. si in mass-media au aparut foarte multe articole referitoare la aceste probleme ale comunitatii. Pot spune ca ei au declarat deja in mod deschis un conflict cu institutia oficiala care ii reprezinta pe musulmani si care este recunoscuta de statul roman, si presupun ca toate aceste probleme iarasi se leaga de acele drepturi pe care trebuie sa le acorde statul. Deci acorzi un drept sa-si intemeieze o fundatie, dar – este parerea mea personala – trebuie sa si controlezi activitatile acelei fundatii.


» Astfel de grupari ar putea deveni extremiste?
— Exista un pericol pe viitor de extindere a extremismului religios in Romania si de infiltrare a acestuia in toate structurile comunitatii musulmane. Exista un sistem de organizare complet diferit al musulmanilor din Romania, al musulmanilor din Balcani fata de cei din Occident. In ce tara v-ati duce dumneavoastra din Occident, si aici pot sa dau exemple Germania, Franta, Anglia etc., nu puteti intalni muftiate, acest sistem de organizare care a ramas de pe timpul Imperiului Otoman. Exista un lider spiritual care e denumit muftiu, cum sunt eu la ora actuala, care ii reprezinta pe toti musulmanii, pe cand in celelalte tari din Occident puteti intalni anumite ONG-uri care isi aduc anumiti lideri religiosi, imami, din tarile lor. Sunt ONG-uri care vin din Turcia, sau din alte tari islamice, si isi aduc liderii, imamii lor.

» Si nu exista nici un centru, nici o conducere...
— Sunt anumite centre islamice culturale, dar conducerile sunt pe plan local, si atunci statul intampina dificultatea de a intra in contact cu un lider spiritual musulman. In Occident se pune problema in acest sens.

» Nu are cu cine sa dialogheze...
— Exact. Pe cand in Romania situatia este total diferita. Exista un alt sistem, la fel si in Bulgaria, exista un muftiu general. In Orientul Apropiat, fiecare tara isi are propriul sistem de organizare. In unele state, muftiii sunt numiti de catre stat, fiind tari majoritar islamice, in altele se aleg, difera de la un stat la altul.

» Dar sistemul este centralizat?
— Da, este centralizat, iar liderul spiritual, muftiul general din acea tara, are direct legatura cu seful statului, cu primul ministru, cu regele, cum este cazul Arabiei Saudite, si asa mai departe. Noi acum daca ne-am integrat in Uniunea Europeana nu inseamna ca trebuie sa aplicam sistemul de organizare pe care il au musulmanii din Europa. Toata problema pleaca de aici. Daca statul ar putea controla aceste organizatii nonguvernamentale, daca ar controla ideile pe care acestea le pun in practica si incearca sa le explice enoriasilor, eu cred ca n-ar mai aparea conflicte interreligioase.

» Dar e foarte greu sa controlezi ideile unor oameni. In momentul acela putem vorbi imediat despre cenzura, despre lipsa de libertate religioasa.
— Aici vreau sa ajung. Ce intelegem noi prin cenzura, prin libertatea religioasa, ce intelegem prin libertatea de exprimare? Voltaire spunea ca omul "este condamnat la libertate". Ce intelegem noi prin acest lucru? Noi suntem liberi sa ne exprimam, dar libertatea noastra este ingradita. Daca nu ar fi ingradita, deci daca noi am fi liberi fara restrictii, de ce ar mai exista legi, de ce mai exista o Constitutie? De ce mai exista semaforul rosu? De ce nu trecem de fiecare data cand vrem noi? In concluzie, libertatea omului de a se manifesta, de a-si exprima punctul de vedere este limitata de libertatea celuilalt. si de aici apar toate problemele. Noi acum nu facem o cenzura asupra persoanelor care doresc sa-si exprime punctul de vedere sau sa-si exprime ideile lor religioase, dar ce fel de idei religioase propaga aceste persoane?

» Daca sunt cu adevarat idei religioase...
— Daca sunt cu adevarat religioase... pentru ca, din pacate, la ora actuala, Coranul este interpretat pentru ca unii sa-si atinga scopul personal. Cand vorbim despre islam, noi trebuie sa ne referim de fapt la sensul adevarat al cuvantului islam.
» Care este sensul adevarat?
— Inseamna pace, supunere in fata divinitatii, traire in pace cu cei din jurul nostru.

» Teroristii interpreteaza o sura care se refera la razboiul sfant, si pe aceea o folosesc drept justificare.
— Intr-adevar, sunt versete in Coran, dar ce spun ele? Primul verset este pentru pace, ne indeamna sa traim in pace, dar daca cineva vine asupra noastra si declanseaza razboi asupra unei tari, atunci exista, firesc, acest sistem de autoaparare. Atunci se poate numi Jihad. Dar nu sa te duci intr-o anumita tara neislamica, sa-ti pui bomba si sa te arunci in mijlocul multimii. Acela nu este Jihad.

» Cum l-ati numi dumneavoastra?
— Este un act terorist. Barbar. Pentru ca in Coran se spune ca cel care ucide un suflet nevinovat ucide o intreaga societate. Deci, vedeti dumneavoastra, cum sunt manipulate, cum sunt interpretate versetele pentru interesele lor? Ei se autodenumesc martiri. Noi, daca oprim extinderea ideilor extremiste, inseamna ca putem opri orice act de terorism. Este parerea mea personala. Eu va dau exemple, din discutiile pe care le-am avut si din intalnirile la care am participat, cand vine un lider spiritual, enoriasii il asculta, il respecta, pentru ca liderii spirituali sunt respectati in comunitatile musulmane, si te indeamna pe tine sa mergi intr-o anumita tara, sa te lupti sau sa-ti legi bomba sa te arunci in aer! Omul de rand ii accepta ideea si crede in ea. si face ceea ce spune el! De aceea eu merg intai pe acest principiu. Intai trebuie sa oprim extinderea acestor idei teologice.

» In Romania a existat o stransa colaborare intre dumneavoastra si diferitele confesiuni crestine in proiectele pe care le-au desfasurat in plan public. Ultima actiune de mare notorietate a fost sustinerea prezentei icoanelor crestine in scoli. De ce ati sprijinit un astfel de proiect?
— Am sa va spun o gluma. Cand merg la slujbe, mai stau de vorba cu tinerii. Unul dintre ei, convertit la islam, mi-a spus: "Domnule muftiu, dar dumneavoastra mergeti de mai multe ori la biserica decat veniti la geamie". Va dau o astfel de idee ca sa vedeti ce gandesc acesti tineri, cu ce fel de idei sunt ei injectati si va dau si un raspuns... probabil ca eu merg mai mult la biserica decat la geamie, de aceea am sustinut prezenta icoanelor.

» Foarte serios vorbind, de ce ati sprijinit prezenta icoanelor in scoli?
— Eu am studiat religia in Romania, am inceput s-o studiez aici. In 1983, tatal meu a plecat in pelerinaj. Nu era activist de partid. Era un simplu cetatean roman de la tara, care isi dorea sa puna in practica unul dintre principiile islamului, care este plecarea in pelerinaj, vizitarea locurilor sfinte din Mecca si Medina. Dupa ce tatal meu s-a intors, in familie exista practicarea religiei. Am vazut-o pe bunica mea cum se ruga, ca si pe tatal meu, desi era la o varsta tanara, de 40 de ani. Dar am vazut ca exista o retinere in timpul rugaciunii, sa n-o vada cineva. Mi-am dat seama, copil fiind, ca traiam intr-o perioada in care religia era cenzurata. Ascultam in acea perioada Vocea Americii, Europa Libera si asa mai departe. si, bineinteles, stiam de drepturile care sunt in alte tari. Am suferit o perioada destul de grea. Toate cultele au intampinat aceste probleme in Romania. Iar dupa ’90, cu voia lui Dumnezeu, am fost martorii acestei libertati si traim aceasta libertate si de ce sa nu ne expunem credinta, religia, care a fost cenzurata o perioada destul de lunga, si in public? De ce anumite institutii oficiale, de stat, sa nu aiba anumite insemne religioase? Noi suntem adeptii altei religii, dar nu ne-a deranjat niciodata prezenta icoanei in scoli, intr-una din institutiile de stat. De ce? Pentru ca este un simbol al religiei. Pentru ca religia islamica pe noi ne indeamna si ne invata sa respectam simbolurile religioase ale fiecarei religii. Acesta este mesajul pe care il da religia islamica. si de aceea, daca noi am putea sa ne respectam unii pe altii, nici nu ar apareau atatea probleme. Aici este esenta.

Model interetnic
Cunosc foarte bine situatia musulmanilor din Europa, dar pe mine ma intereseaza situatia musulmanilor din Romania. Musulmanii traiesc de mai bine de opt secole pe aceste meleaguri. De cand s-au asezat si pana acum, si istoria ne poate confirma acest lucru, ei n-au exercitat nici o presiune la adresa statului roman. Modelul care exista in Dobrogea eu cred ca nu-l putem intalni in nici un colt al lumii. Este un model unic, un model interetnic si interreligios, si de aceea musulmanii din Romania nu fac presiuni asupra statului roman, ba chiar ei se bucura de toate drepturile. si aici pot face o comparatie intre musulmanii care traiesc in Romania si cei care traiesc in Occident.

miercuri, 25 martie 2009

Noile "combinatii" ale muftiului



Noul cimitir medgidia
Vom reproduce la finalul acestui manifest si articolul pro-udttmr, pro-udtr si nu in ultimul rand pro-muftiu in legatura cu strangerea de fonduri.
La acea dezbatere a venit si domnul Amet Aledin (o bila alba pentru domnia sa, dar un minus la felul cum a plecat) dar nu a venit excelenta sa muftiul murat iusuf, cel care ar fi trebuit sa fie gazda(dar cica a avut o treaba care nu suferea amanare, treaba de care pana si sotia lui nu stia dar acest subiect cu alta ocazie).
De ce nu a venit yusuf?
E simplu ca buna ziua
Cum sa explice domnia sa cum a cheltuit banii enoriasilor si ai comunitatii pentru interesul propriu si personal? Cu ce tupeu?
De fapt tupeu avea el, dar a avut o retinere de moment
O sa ii treaca
Durerea mare este ca o sa ii treaca.
Ce spun oamenii?
Pai va spun eu, ca nici eu nu am fost la dezbatere(nu stiam este pretextul meu), dar m-am intalnit cu cateva persoane care au fost, musulmani cu sufletul nu si cu fapta dar nu suntem aici sa vorbim despre ei ci despre ceea ce au auzit si ceea ce au gandit ei despre ce sa intamplat acolo.
Ne-au chemat la dezbatere(cica), asa ii zice acum, ca nu au bani pentru cimitir, a venit si deputatul ala blond dar pana sa se termine nu a mai ramas decat boul ala, nu stiu cum il cheama(si urmeaza descrierea), dar unflatul ala de muftiu nu a venit, l-a trimis pe unu cica el trebuia sa fie la alta geamie(mascara, untanmadanda ialan aita, ama Allah onu sharesini bilir).
Cei de la uniune s-au implicat si apoi ne-au zis ca ei nu pot sa ajute la cimitir ca cica nu au fonduri decat pentru zampara si zurna, daul etc deastea culturale(festivale zic ei) si nu pentru Allah sau peygamber, astea nu tin de cultura, cimitirul nici atat.
Aise ne baban..chiorina shakirasin bizni manda?(Atunci ce mama...ne chemati aici?)
Pai noi nu stim ce trebuie facut?
Daca e de dat nu 30 RON 300 de RON sa dam ca tot nu e mult, dar cand noi stim ce hoti sunteti voi si ca unflatul ala se judeca cu unii si cu altii pe banii nostrii ai comunitatii si apoi ne face de kkt in stanga si in dreapta(bocli cot)sa dam noi banii sa se imbuibe ei?
Ei ne cheama sa ne spuna ca nu pot sa puna nici un ban, dar ca ne pot ajuta sa strangem banii(tot de la noi), dar dute bai akai(omule) si aduna, zi ca ai adunat atat si apoi vino la noi. Asa vi ca nesimtitu si ceri bani, si mai ne si deranjezi.
Nu mai vorbesc de unflatu ala care are pretentia ca noi sa dam bani si el sa umble si sa se distreze pe banii nostrii! El poate sa fie tupeist, dar noi putem sa fim prosti? In nici un caz. Nu mai vreau sa mai aud de...etc
Sunt si lucruri care nu le pot reproduce.
Un lucru e clar, oamenii au inceput sa fie constienti de una de alta...
Ma bucur si pentru "deputatul blond" care a inceput sa se "agite" putin, inca nu pot spune ca e deputatul nostru dar trebuie sa recunostem acesti pasi firavi pentru "insanatosire".
Pana anul asta nu stiam cine e deputatul nostru, auzisem aladin si lampa dar nu il vazusem niciodata. Este din ce in ce mai prezent.
Dar ciurucurile sunt tot ciurucuri, acolo sunt si acolo vor ramane(a promis ca incepe dezinfectia dar nu a facut nimic, nu cred ca poate parerea mea)
Campanie pentru strângere de fonduri pentru noul cimitir musulman din Medgidia
Adina BOCAI
Membrii comunităţilor turcă şi tătară din Medgidia sunt chemaţi să sprijine demararea lucrărilor de împrejmuire a noului cimitir musulman din localitate.

Terenul pentru noul cimitir a fost atribuit comunităţilor de către administraţia locală încă din 2003. Între timp au fost întocmite şi toate documentaţiile aferente, în prezent ajungându-se la stadiul de împrejmuire. Pentru demararea lucrărilor de împrejmuire este nevoie însă şi de suportul material al enoriaşilor.

În acest sens, grupuri formate din reprezentanţi ai Uniunii Democrate a Tătarilor Turco - Musulmani din România, ai Uniunii Democrate Turce din România şi ai geamiei vor începe strângerea de fonduri.

Decizia înfiinţării acestor grupuri de acţiune a fost luată în cadrul unei dezbateri publice care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, la Medgidia.

La iniţiativa preşedintelui filialei locale a UDTTMR, Erol Murad, au fost invitaţi la dezbatere membrii comunităţilor turcă şi tătară din Medgidia, ai Muftiatului Cultului Musulman din România, şi viceprimarul Sorin Ţuţuianu, în calitate de reprezentant al administraţiei publice locale.

joi, 5 martie 2009

Manevra la moscheea kral domnia finului


Manevra la moscheea kral
Murmurul urbei
Se pare ca cei doi bagis, fostul muftiu si fiul acestuia dupa ce au cazut in dizgratie au fost indepartati rand pe rand din posturile lor. Zice "mury" ca a fost cam greu ca doi ani sa chinuit sa il dea afara pe fostul dar pana la urma a reusit.
Acum ceva vreme, nu demult am auzit de la un cetatean ca excelenta sa muftiul murat a venit la moscheeea carol si a prezentat pe domnul revan veli(finul muftiului) ca cel care va inplinii rugaciunea de vineri deacum incolo si pe onder ablachim(cel care a furat apartamentul de la comunitatea mangalia,si preda religia in tot judetul constanta-imposibil dar adevarat). Ok si bagis cel mic? Nu se stie, nu a zis nimic piticul ala gras si unflat, a terminat cetateanul meu discutia.
Nu am crezut ce mi-a zis pentru ca am zis ca de rusine ca au facut manevra la examenul in care sa prezentat sercin(imam la independenta) mult mai bun ca revan si au facut in asa fel ca revan sa castige in fata acestuia desii era foarte slab pregatit. Dar se pare ca domnului revan ia trecut cu asta cu rusinea.
Si asa cum spuneau batranii(cica e vb profetilor):
"Daca nu ai rusine in tine poti sa faci ce vrei!"
De la murat ne asteptam cu totii dar de la revan? Nu mi-a venit sa cred, ca fostul pedagog al fundatiei tuna si actual profesor al scolii fundatiei tuna(ICHC), hogea de la tuzla si parintele a 2 copii sa faca o asa marsavie. Cel care tace din gura si accepta este mai vinovat decat cel care face o rautate. Imi pare rau ca sau inselat.
A reusit mury sa ii manjeasca pe toti, i-a facut pe toti egali, si altii spuneau de revan ca e curat ca lacrima, se pare ca sau inselat.
Noi spunem inainte de a murii regele: "Regele a murit! Traiasca regele"
Pacat de el ca e tanar si a ales asa gresit.
Pacat de el ca intra in pacat.


Marea Moschee din Constanţa, cunoscută şi drept Moscheea Carol a fost construita între anii 1910 şi 1912 din iniţiativa regelui Carol I, în semn de omagiu pentru comunitatea musulmană din oraşul Constanţa. Lucrările s-au încheiat în 1912. Inaugurarea a avut loc în prezenţa regelui.

Iniţial s-a numit Moscheea Carol I, ulterior a fost redenumită Moscheea Mahmud al II-lea.

In prezent, credincioşii musulmani o numesc "Kral camisi" sau "Geamia Regelui".

Construcţia a fost realizată după planurile ing. Gogu Constantinescu, sub îndrumarea arhitectului Victor Ştefănescu, luând ca model Moscheea Konya din Anatolia, Turcia. Construcţia a fost realizată din beton armat, în stil egipteano-bizantin, cu unele motive arhitecturale româneşti. Este prima clădire de beton armat construită în România. Moscheea se ridică pe locul fostei Geamii Mahmudia din 1822. Minaretul, construit în stil maur, are înălţimea de 47 metri, iar scara interioară numără 140 de trepte până la locaşul muezinului, de unde se anunţa ora de rugăciune în trecut.

Fini si nash in muftiat

"Familia" "domnului" Murat
Sa nu credeti ca vorbim de familie in sensul strict al cuvantului, este vorba de acele increngaturi de natura sa zapaceasca mintea celui care nu este avizat.
Spre exemplu: Comisia de disciplina care ar trebuii sa controleze activitatea tuturor membrilor nu poate controla totusi activitatea celui mai important pion in aceast angrenaj: muftiul murat iusuf pentru ca este membru in comisia de disciplina.
Separarea puterilor in stat e valabila doar pentru altii nu si la muftiat pentru ca excelenta sa regelele cultului musulman este in acelasi timp:
muftiu,
presedintele consiliului sinodal si
membru al comisiei de disciplina.
Adica? si executiv si legislativ si organ de control.
Cei care ar putea sa il controleze sunt: consiliul sinodal si comisia de disciplina.
Dar cum sa ia el "saracul" decizii impotriva domniei sale? Decat daca are dubla personalitate. De duplicitatea lui am auzit, de numeroasele pacate la fel, dar se pare ca el are si painea si cutitul in mana...deocamdata.
Ati auzit de corleone? El este, sa deghizat un pic si a pus la punc un sistem care l-ar face invidios pe insusi cezar.
Nu vrem sa tragem noi toate concluziile, va lasm si voua ceva sa rumegati problema si sa sesizati avantajele si dezavantajele unor "baieti destepti" in "capul mesei".
Datoria noastra este sa va informam, nimic altceva!
Aveti dreptul la a doua parere.
Aveti numele celor care il ajuta, si interesant este faptul ca fundatia TUNA este omniprezenta. Parca nu era deajuns ca a pus mana pe structurile din statul turc acum trebuie sa ne deranjeze si pe noi. Am inteles ca de la presedinte pana la consulul din romnania(bld Ferdinand) sunt oamenii lui F.Gulen. Eu cred ca se exagereaza. Tuna doar ajuta cu bani si spera la una alta, dar nu cred ca au ajuns asa de sus. Timpul o sa ne dezvaluie si alte increngaturi.
M-am tinut de cuvant si v-am adus informatii cu privire la membrii tuna din consiliul sinodal sau simplii clerici precum si de legaturile de "rudenie" ale familie murat, fini nasi etc.




Componenţa Şura-i Islam
(Consiliul Sinodal)
  1.Murat Iusuf- preşedintele Sura-i Islam
  2.Onder Ablachim-consilier de cult (fundatia tuna+cine da mai mult)
  3.Musledin Revin-inspector eparhial (fundatia tuna+cine da mai mult)
  4.Enan Ersoi-imam(fundatia tuna)
  5.Memet Ibraim-imam(fundatia pentru servicii islamice)
  6.Memet Erdal-imam(fundatia tuna)
  7.Memet Fucigi-imam(fundatia pentru servicii islamice)
  8.Mustafa Beinur-imam(fundatia tuna+cine da mai mult)
  9.Memis Nedret-imam (scoala veche+cine da mai mult)
 10.Nurla Ozghin-imam(fundatia tuna)
 11.Veli Revan-imam(fundatia tuna+finul)
 12.Nuredin Amdi-imam (scoala veche+cine da mai mult)
 13.Resul Marem-imam(scoala veche+cine da mai mult)
 14.Bagis Nidal-imam(fundatia tuna+cazut in dizgratie)
 15.Bagis Sanghirai-imam(scoala veche+cazut in dizgratie)
 16.Amet Varol-presedinte UDTTMR
 17.Amet Aledin-deputat UDTTMR
 18.Agali Erol(trpadus UDTTMR)
 19.Menan Samir(trepadus UDTTMR)
 20.Osman Fedbi-presedinte UDTR
 21.Ibram Iusein-deputat UDTR
 22.Islam Remzi(trepadus UDTR)
 23.Mustafa Edip(trepadus UDTR)
 24.Accan Mologani -director Lic Ataturk
 25.Iusein Onder/Mamut Borselim(trepadusi+studii turcia)
Murat Iusuf © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates